top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAnk Verhoeven

Is dit alles.... oehoehoe....?

Is dit alles, oehoehoe ….

Is dit alles wat er is….

We komen niets tekort we hebben alles

Een kind een huis een auto en elkaar …



Toen ik dit liedje voor het eerst hoorde, was ik denk ik een jaar of 12. Het zong lekker mee, ik vond Ernst Jansz het einde en de tekst… dit betekende eigenlijk helemaal niets. Ik dacht er niet over na.

Nu ben ik zelf de leeftijd van die mannen van Doe Maar van toen voorbij en snap ik de tekst maar al te goed. Niet alleen omdat ik het hoor van anderen, maar ook zelf heb ik dat punt een jaar of 13 geleden bereikt.

Ik was meegesleept in de maatschappij van kiezen wat je wilt, doen waar je zin in hebt en leuk geld verdienen. Ik had een goede baan, mooi huis, auto van de zaak, een partner (eindelijk!!!) en mijn oudste dochter was inmiddels geboren. Ik had alles wat ik altijd had gewild. Maar iets knaagde… de vervulling die ik zocht, had ik niet gevonden. En dus werd het tijd om te bezinnen, te ontdekken wie ik werkelijk ben, en hoe ik voldoening kan ervaren in het leven. En daar heb ik gelukkig heel wat goede hulp bij gevonden.

Uiteindelijk gaat het om ontdekken wat je talenten zijn en hoe je die in wilt zetten voor anderen. Zo simpel is het. Dat lost natuurlijk niet alles op en het worden van wie ik werkelijk ben, is een doorgaand proces tot op de dag van vandaag, maar het is me duidelijk hoe ik juist daardoor anderen kan helpen ook te worden wie zij werkelijk zijn. Voldoening te ervaren. Het is meer dan gewoon een soort loopbaanbegeleiding, omdat ik maar al te goed weet, dat er in jezelf overtuigingen zijn, oude patronen bestaan, die je weg naar je bestemming belemmeren. Dat gaat soms ontzettend diep – dat moet je wel aan durven. Maar als je dat doet… dan is dit niet alles ! Dan is er zoveel meer, zoveel passie te voelen, zoveel talenten in te zetten, zoveel vreugde te ervaren…

53 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page