top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAnk Verhoeven

Levensmissie of roeping

Bijgewerkt op: 6 feb. 2019

Ieder mens heeft iets te doen op deze wereld; een missie zou je kunnen zeggen. Dat geloof ik echt. Er is voor iedereen iets te doen. Niet als een 'heilig moeten' maar juist als een bijdrage waar zowel de wereld als jijzelf wat aan hebt. Aristoteles zei: "Daar waar jouw talenten en de wereld elkaar kruisen, daar ligt je roeping."


Jouw roeping, je levensmissie, ontdek je door te reflecteren op je talenten, maar ook op waar je plezier aan beleeft, hoe jij voldoening ervaart.


Voor mij begon het ontdekken van mijn roeping zo rond mijn vijf-en-dertigste. Tot die tijd had ik wel dingen gedaan die paste bij mijn talenten en bij wat ik leuk vond, maar ik was niet bewust bezig met een missie of roeping. Het ging vooral om wat ik zelf leuk vond; dat ik mensen helpen, op allerlei manieren, leuk vond, was een prettige bijkomstigheid.

Na jaren van ‘job-hoppen’ dwars door allerlei branches heen (variërend van onderwijs, tot farmaceutische industrie) werd het tijd te ontdekken waar echt mijn hart lag; wat mijn 'levensmissie' was. In een workshop die ik volgde, werd een ademhalingsoefening en een meditatie aangeboden. Tijdens de meditatie werd de focus gericht op je persoonlijke ambities, talenten en dromen. Op basis hiervan zou je je levensmissie formuleren. De woorden die toen bij me opkwamen, zijn altijd bij me gebleven. Het is nog steeds mijn missie:


Inspiring Authenticity

Oftewel: ik wil mensen inspireren om te worden wie ze werkelijk zijn.


Ik deed dat onbewust eigenlijk al op heel veel manieren, het paste me als een jas. Toen het me zo duidelijk werd, besloot ik voor het eerst bewust mijn werk te maken van mensen coachen, inspireren. Ik ontwikkelde een mooi programma en heb daar een aantal mensen effectief mee kunnen helpen, maar er ontbrak iets.

Het programma wat ik gemaakt had, een soort stappenplan, zat goed in elkaar, maar het was niet iets wat ik zelf zou doorlopen. Het klopte, maar het paste niet... Helemaal authentiek was het dus niet.

Daarnaast kwam ik gaandeweg ook tot de conclusie dat ik eerst zelf nog werk te doen, om zelf te worden wie ik werkelijk ben. Dat is een doorgaand proces, natuurlijk, en toch heb ik de afgelopen jaren stappen kunnen maken, waardoor ik nu op een punt ben van waaruit ik anderen werkelijk kan helpen hun authenticiteit te ontdekken, hun roeping te ontdekken en kan inspireren te worden wie ze werkelijk zijn. Ook heb ik inmiddels heel wat gereedschappen mogen ontvangen om de dingen die daarbij in de weg kunnen staan, te verwerken.


Wil je jouw levensmissie ontdekken? Ik deel graag die oefening met je die mij destijds zo op mijn pad zette. Ga je de uitdaging aan? Klik dan op de link hieronder! En laat je me weten wat het je oplevert?






37 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page